Acara Kenderaan CULT Kembali Kukuh Dengan Sasaran 1,000 Penyertaan

Acara Kenderaan CULT Kembali Kukuh Dengan Sasaran 1,000 Penyertaan

0
SHARE
Joniston
Joniston diberi taklimat oleh pengarah promosi CULT John Kong (dua kiri). Turut dalam gambar ialah pengarah acara CULT Azlin Awang Chee (2 kanan) dan pengarah logistik CULT Lai Kau Shing @ Albert (kanan) - ( Sumber Foto: Ihsan STB )

KOTA KINABALU, SABAH – Acara Cars and Urban Lifestyle Trends (CULT) tempatan Sabah membuat pulangan kukuh minggu depan yang menyasarkan untuk mempamerkan 1,000 kenderaan luar biasa.

Pengarah promosi CULT, John Kong berkata, mereka telah menerima pengesahan daripada lebih 600 peserta untuk pameran kereta yang dinanti-nantikan dari 10-12 Nov di Pusat Konvensyen Antarabangsa Sabah (SICC).

“Kami bersedia untuk memaparkan pelbagai koleksi 140 kenderaan tersuai termasuk beberapa penyertaan antarabangsa.

“Selain itu, kami menjangkakan lebih 500 kenderaan akan menghiasi kawasan luar, dengan harapan lebih ramai peminat kereta akan menyertai acara itu untuk memenuhi cabaran 1,000 penyertaan kenderaan,” katanya.

Beliau melahirkan rasa terima kasih atas sokongan padu daripada Lembaga Pelancongan Sabah (STB) dan peminat kereta bagi memastikan acara itu berjaya.

Jawatankuasa penganjur CULT baru-baru ini bertemu dengan Penolong Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar merangkap Pengerusi STB, Datuk Joniston Bangkuai, untuk memberinya maklumat terkini mengenai acara besar mereka yang akan datang.

CULT telah mendapat penyertaan daripada tujuh negara, termasuk Perancis, Singapura, Brunei, Indonesia, Thailand, Filipina dan Amerika Syarikat.

Turut hadir pengarah acara CULT Azlin Awang Chee, pengarah logistik CULT Lai Kau Shing @ Albert, dan pengurus STB MICE (mesyuarat, insentif, persidangan dan pameran) Normegawati Baiduri Sapian.

Joniston memuji CULT atas komitmen mereka yang tidak berbelah bahagi untuk menganjurkan acara kereta tempatan yang penting dan untuk menarik peserta antarabangsa ke rantau ini.

“Dengan dedikasi yang konsisten, tidak dinafikan lagi CULT akan menjadi acara penentu jenama dengan potensi untuk mencapai tahap baharu.

“Kementerian Pelancongan dan STB sentiasa terbuka untuk memberi sokongan kepada organisasi yang berwawasan berani yang boleh memartabatkan lagi kehadiran negeri ini, khususnya dalam industri pelancongan MICE,” katanya.